MotoGP-sesongen 2025 nærmer seg raskt, og Yamaha skal avduke sine to lag 31. januar 2025 i Kuala Lumpur, Malaysia. Dette vil være et betydningsfullt øyeblikk for den japanske produsenten når de viser frem sine endringer for den kommende sesongen.

For første gang vil Monster Energy Yamaha bli ledsaget av sitt satellittlag, Prima Pramac Yamaha, i en felles presentasjon. Riders Miguel Oliveira og Jack Miller vil debutere på YZR-M1 for Pramac, noe som markerer et nytt kapittel for både laget og Yamaha.

I tillegg vil Paolo Pavesio overta som ny Sportsdirektør, og erstatte Lin Jarvis, noe som signaliserer et skifte i Yamahas ledelse for 2025.

Lanseringsarrangementet vil også introdusere Pramac Yamaha Moto2-laget, som inkluderer Riders Izan Guevara og Tony Arbolino. Tidspunktet for presentasjonen er strategisk, da det sammenfaller med den offisielle Sepang shakedown (31. januar - 2. februar), etterfulgt av hovedtestøktene fra 5. til 7. februar, noe som gir fans og lag et innblikk i utviklingen for den kommende sesongen.

Denne avdukingen markerer en spennende start på et år med endringer for Yamaha og MotoGP-verdenen. #MotoGP #Yamaha


#motogp #motogp2025 #MiguelOliveira #JackMiller #YZRM1 #PramacYamaha #SepangShakedown #Moto2 #motorcycle #MotoGPLaunch

Nyeste

Se alle

Marc Secures Ducati seat to 2028

Les mer

Bagnia signs with Aprilia

Les mer

Acosta signs with Ducati

Les mer

The test of next generation MotoGp bikes.

Testen av neste generasjons MotoGP-sykler.

📸 Første titt på 850cc MotoGP-prototypene på Misano! 👀🔥 Aprilia, Honda, KTM og Yamaha var alle på banen og testet sine fremtidige 2027-maskiner mens utviklingen for MotoGPs nye æra fortsetter. Også observert på banen:🏍️ 🇮🇹 Max Biaggi kjører Aprilia RSV4🏍️...

Les mer