Het MotoGP-seizoen 2025 nadert snel, waarbij Yamaha zijn twee teams zal onthullen op 31 januari 2025 in Kuala Lumpur, Maleisië. Dit wordt een belangrijk moment voor de Japanse fabrikant, omdat het zijn veranderingen voor het komende seizoen presenteert.

Voor het eerst zal Monster Energy Yamaha worden vergezeld door zijn satellietteam, Prima Pramac Yamaha, in een gezamenlijke presentatie. Rijders Miguel Oliveira en Jack Miller zullen hun debuut maken op de YZR-M1 voor Pramac, wat een nieuw hoofdstuk markeert voor zowel het team als Yamaha.

Daarnaast zal Paolo Pavesio de nieuwe Sporting Director worden, ter vervanging van Lin Jarvis, wat een verschuiving in het management van Yamaha voor 2025 aangeeft.

Het lanceerevenement zal ook het Pramac Yamaha Moto2-team introduceren, dat rijders Izan Guevara en Tony Arbolino omvat. De timing van de presentatie is strategisch, omdat deze samenvalt met de officiële Sepang shakedown (31 januari - 2 februari), gevolgd door de hoofdtestsessies van 5 tot 7 februari, waardoor fans en teams een kijkje krijgen in de ontwikkelingen van het komende seizoen.

Deze onthulling markeert een spannend begin van een jaar vol veranderingen voor Yamaha en de MotoGP-wereld. #MotoGP #Yamaha


#motogp #motogp2025 #MiguelOliveira #JackMiller #YZRM1 #PramacYamaha #SepangShakedown #Moto2 #motorcycle #MotoGPLaunch
Marc Secures Ducati seat to 2028

Lees meer

Bagnia signs with Aprilia

Lees meer

Acosta signs with Ducati

Acosta tekent bij Ducati

Lees meer

The test of next generation MotoGp bikes.

De test van de volgende generatie MotoGP-motoren.

📸 Eerste blik op de 850cc MotoGP-prototypes in Misano! 👀🔥 Aprilia, Honda, KTM en Yamaha waren allemaal op het circuit om hun toekomstige 2027-machines te testen terwijl de ontwikkeling van het nieuwe tijdperk van MotoGP doorgaat. Ook gespot op het...

Lees meer