Jonas Folger palaa MotoGP:hen GasGas Tech3:n riveissä. Rideri on valittu Pol Espargarón korvaajaksi Americasin GP:stä alkaen, kun espanjalainen toipuu viikko sitten Portugalin GP:ssä saamistaan vammoista.
Saksalainen palaa myös Tech3-tiimiin, jossa hänellä oli ainoa kautensa pääluokassa vuonna 2017 – jolloin hän jopa sijoittui toiseksi Saksan GP:ssä.
Gilbertin oireyhtymän vaikutuksesta Folger laittoi uransa korkeimmalla tasolla tauolle ennen paluutaan kansainväliselle areenalle Superbike World Championshipissä vuonna 2021.
Jonas Folger palaa MotoGP:hen GasGas Tech3:n riveissä. Rideri on valittu Pol Espargarón korvaajaksi Americasin GP:stä alkaen, kun espanjalainen toipuu viikko sitten Portugalin GP:ssä saamistaan vammoista.
Saksalainen palaa myös Tech3-tiimiin, jossa hänellä oli ainoa kautensa pääluokassa vuonna 2017 – jolloin hän jopa sijoittui toiseksi Saksan GP:ssä.
Gilbertin oireyhtymän vaikutuksesta Folger laittoi uransa korkeimmalla tasolla tauolle ennen paluutaan kansainväliselle areenalle Superbike World Championshipissä vuonna 2021.
Tänä vuonna hän osallistui Sepangin koekierrokselle KTM:n uudena testiriderinä, ja nyt hän kohtaa satunnaisen paluun MotoGP-kilpailuihin Espargarón poissaolon aikana – sen ajankohta on vielä epävarma.
Väittämässään Folger sanoi: ‘Ensinnäkin toivon todella, että Poli voi hyvin ja pääsee jaloilleen mahdollisimman pian. Olen varma, että hänellä on oikeat ihmiset ympärillään. Omalta osaltani odotan innolla kilpailemista uudelleen ja saapumista Texasiin tapaamaan kaikkia vanhan tiimini jätkiä! Toivon, että voimme tehdä hyvän työn, ja tiedän, että se tulee olemaan minulle iso haaste, koska testaus on vasta alkanut. Tämä on kuitenkin loistava tilaisuus päästä vauhtiin ja oppia lisää moottoripyörästä. Olen kiitollinen ja nyt suuntaan katseeni Texasiin’.






Jaa:
TEAM Red Bull KTM tekee hyvää työtä Portimaossa
MotoGP Argentiina: Brad Binder antaa mestariluokan suorituksen sijalta P15 voittaen Sprintin