Suzukin Joan Mir aikoo palata toimintaan tulevassa Australian GP:ssä pitkän toipumisen jälkeen nilkkavamman vuoksi, jonka hän sai elokuussa.
Mallorcalainen rideri on käynyt läpi laajan toipumisohjelman, johon kuuluu fysioterapiaa ja lepoa. Hän yritti paluuta Aragonin GP:ssä viime kuussa, mutta kipu ei sallinut turvallista ajoa, ja hän vetäytyi seuraavista kolmesta kilpailusta. Keskiviikkona 5. lokakuuta hänelle tehtiin elektromyografia tarkistamaan hermojen ja lihasten kunto vaurioituneen oikean nilkan ympärillä. Nämä viimeisimmät testit osoittivat rohkaisevia merkkejä toipumisesta, ja hän aikoo siksi yrittää ajaa Australiassa. Hän on innokas palaamaan joukkueeseen, ja Phillip Islandin rata on yksi hänen ehdottomista suosikeistaan kalenterissa.
Mir käy ensi viikolla lääkärintarkastuksissa radan lääkärien kanssa ennen toivottua paluutaan radalle perjantaina 14. lokakuuta.
Joan Mir: “Näyttää siltä, että kaikki paranee, ja olin hyvin iloinen kuullessani viimeisimmät uutiset lääkäreiltä tarkastusten jälkeen. Vamma näyttää parantuvan hyvin ja tekemäni toipumistyö on tuottanut tulosta. En ole vielä sataprosenttisesti kunnossa, mutta tunnen, että on aika palata, koska tilanne on paljon parempi kuin aiempina viikkoina. Haluan viettää nämä kauden viimeiset kolme kilpailua joukkueeni kanssa, joten toivon, että tunnen oloni hyväksi moottoripyörällä ja pystyn ajamaan hyvin.”
Livio Suppo: “Olen hyvin iloinen, että Joan voi palata Phillip Islandille ja olla taas meidän kaikkien kanssa. Vaikka meidät on autettu muutamilla hyvillä sijaisrideriillä, olemme tunteneet hänen poissaolonsa, ja on hienoa nähdä hänet taas moottoripyöränsä selässä! Teemme kaiken, jotta hän tuntee olonsa mukavaksi ja voi nauttia yhdestä suosikkiradoistaan.”






Jaa:
Vuoden 2023 MotoGP™ kalenteri: maat, radat ja päivämäärät
KTM VOITTOISA MOTOGP™-SARJASSA