MotoGP-sæsonen 2025 nærmer sig hurtigt, og Yamaha vil afsløre sine to hold den 31. januar 2025 i Kuala Lumpur, Malaysia. Dette bliver et betydningsfuldt øjeblik for den japanske producent, når de præsenterer deres ændringer for den kommende sæson.

For første gang vil Monster Energy Yamaha blive ledsaget af sit satellithold, Prima Pramac Yamaha, i en fælles præsentation. Kørere Miguel Oliveira og Jack Miller vil debutere på YZR-M1 for Pramac, hvilket markerer et nyt kapitel for både holdet og Yamaha.

Derudover vil Paolo Pavesio overtage som den nye Sporting Director og erstatte Lin Jarvis, hvilket signalerer et skift i Yamahas ledelse for 2025.

Lanceringsarrangementet vil også introducere Pramac Yamaha Moto2-holdet, som inkluderer kørere Izan Guevara og Tony Arbolino. Tidspunktet for præsentationen er strategisk, da det falder sammen med den officielle Sepang shakedown (31. januar - 2. februar), efterfulgt af hovedtestsessionerne fra 5. til 7. februar, hvilket giver fans og hold et indblik i den kommende sæsons udviklinger.

Denne afsløring markerer en spændende start på et år med forandring for Yamaha og MotoGP-verdenen. #MotoGP #Yamaha


#motogp #motogp2025 #MiguelOliveira #JackMiller #YZRM1 #PramacYamaha #SepangShakedown #Moto2 #motorcycle #MotoGPLaunch

Seneste

Se alle

Marc Secures Ducati seat to 2028

Læs mere

Bagnia signs with Aprilia

Læs mere

Acosta signs with Ducati

Læs mere

The test of next generation MotoGp bikes.

Testen af næste generation MotoGP-motorcykler.

📸 Første kig på 850cc MotoGP-prototyperne i Misano! 👀🔥 Aprilia, Honda, KTM og Yamaha var alle på banen for at teste deres fremtidige 2027-maskiner, mens udviklingen af MotoGP's nye æra fortsætter. Også set på banen:🏍️ 🇮🇹 Max Biaggi kører Aprilia...

Læs mere