Pol Espargaro har allerede øje på en mulig tilbagevenden til MotoGP-kørsel. GasGas Tech3-køreren sigter mod at vende tilbage til banen denne måned, og potentielt ved det italienske Grand Prix om cirka en halvanden uge.

I et interview med TV3, citeret af motogp.com, talte spanieren om sine mål i forbindelse med sin tilbagevenden: 'Næste uge skal jeg til min lægeundersøgelse, og hvis lægerne giver mig grønt lys, tager jeg til Mugello. Hvis det ikke er muligt, sigter jeg mod at være tilbage til det andet løb (Sachsenring) eller det tredje (Assen) i denne tredobbelte løbsrunde'.

Uanset hvornår tilbagevenden sker, er én ting sikkert – Espargaro savner at konkurrere, som han betroede: 'Jeg klør efter at komme tilbage på motorcyklen. Det er det, der får mig ud af sengen hver dag, mit ultimative brændstof. Jeg ville elske at vende tilbage til Mugello. At se KTM-cyklerne klare sig godt giver mig også ekstra motivation.'

Om sin nuværende fysiske tilstand fortalte #44: 'Nu befinder jeg mig i en privilegeret position med meget lidt smerte, næsten ingen. De første dage var en kamp for mit liv. Selvom jeg ikke var helt bevidst under min tid på intensivafdelingen, var jeg vidne til lidelsen hos dem omkring mig.'

Seneste

Se alle

Marc Secures Ducati seat to 2028

Læs mere

Bagnia signs with Aprilia

Læs mere

Acosta signs with Ducati

Læs mere

The test of next generation MotoGp bikes.

Testen af næste generation MotoGP-motorcykler.

📸 Første kig på 850cc MotoGP-prototyperne i Misano! 👀🔥 Aprilia, Honda, KTM og Yamaha var alle på banen for at teste deres fremtidige 2027-maskiner, mens udviklingen af MotoGP's nye æra fortsætter. Også set på banen:🏍️ 🇮🇹 Max Biaggi kører Aprilia...

Læs mere