MotoGP-säsongen 2025 närmar sig snabbt, och Yamaha kommer att avtäcka sina två team den 31 januari 2025 i Kuala Lumpur, Malaysia. Detta blir ett betydelsefullt ögonblick för den japanska tillverkaren när de visar upp sina förändringar för den kommande säsongen.

För första gången kommer Monster Energy Yamaha att få sällskap av sitt satellitteam, Prima Pramac Yamaha, i en gemensam presentation. Hojägare Miguel Oliveira och Jack Miller kommer att göra debut på YZR-M1 för Pramac, vilket markerar ett nytt kapitel för både teamet och Yamaha.

Dessutom kommer Paolo Pavesio att ta över som ny Sporting Director och ersätta Lin Jarvis, vilket signalerar en förändring i Yamahas ledning för 2025.

Lanseringseventet kommer också att introducera Pramac Yamaha Moto2-teamet, som inkluderar hojägare Izan Guevara och Tony Arbolino. Tidpunkten för presentationen är strategisk, eftersom den sammanfaller med den officiella Sepang-shakedown (31 januari - 2 februari), följt av de huvudsakliga testpassen från 5 till 7 februari, vilket ger fans och team en inblick i den kommande säsongens utvecklingar.

Denna avdukning markerar en spännande start på ett år av förändring för Yamaha och MotoGP-världen. #MotoGP #Yamaha


#motogp #motogp2025 #MiguelOliveira #JackMiller #YZRM1 #PramacYamaha #SepangShakedown #Moto2 #motorcycle #MotoGPLaunch
Marc Secures Ducati seat to 2028

Läs mer

Bagnia signs with Aprilia

Läs mer

Acosta signs with Ducati

Läs mer

The test of next generation MotoGp bikes.

Testet av nästa generations MotoGP-hojar.

📸 Första titt på 850cc MotoGP-prototyperna i Misano! 👀🔥 Aprilia, Honda, KTM och Yamaha var alla ute på banan och testade sina framtida 2027-maskiner medan utvecklingen för MotoGP:s nya era fortsätter. Även siktade på banan:🏍️ 🇮🇹 Max Biaggi som kör...

Läs mer