Jorge Martín joutuu jättämään väliin MotoGP:n Thaimaan osakilpailun kärsittyään vamman aiemmin tällä viikolla ja käytyään eilen leikkauksessa. Tämä on historiallinen hetki, sillä hänestä tulee ensimmäinen hallitseva mestari lähes puoleen vuosisataan, joka jättää kauden avauskilpailun väliin.  

Viimeksi näin tapahtui vuonna 1979, kun Kenny Roberts, 500cc-luokan hallitseva mestari, joutui jättämään Venezuelan osakilpailun väliin harjoituksissa saadun vamman vuoksi. Vaikka Roberts jäi ensimmäisestä kilpailusta pois, hän onnistui silti voittamaan mestaruuden sinä vuonna.  

🗣️ "Tietenkin olosuhteet olivat hyvin erilaiset – ei ainoastaan siksi, että maailmanmestaruussarja oli eri aikakaudella, vaan Robertsilla oli myös vakaus jatkaa samalla joukkueella ja moottoripyörällä. Martín puolestaan sopeutuu Apriliaan siirryttyään Prima Pramacilta ja Ducatilta."  

Martínia ja Robertsia ennen vain yksi hallitseva mestari oli koskaan jättänyt kauden avauskilpailun väliin: Geoff Duke vuonna 1956, joka jätti väliin ensimmäiset kolme osakilpailua.  

Marc Secures Ducati seat to 2028

Lue lisää

Bagnia signs with Aprilia

Lue lisää

Acosta signs with Ducati

Lue lisää

The test of next generation MotoGp bikes.

Seuraavan sukupolven MotoGP-pyörien testi.

📸 Ensimmäinen katsaus 850cc MotoGP-prototyyppeihin Misanossa! 👀🔥 Aprilia, Honda, KTM ja Yamaha olivat kaikki radalla testaamassa tulevia 2027-mallejaan, kun MotoGP:n uuden aikakauden kehitys jatkuu. Myös radalla nähtiin:🏍️ 🇮🇹 Max Biaggi ajamassa Aprilia RSV4:llä🏍️ 🇬🇧 Jonathan Rea ajamassa Honda CBR Superbikea...

Lue lisää