Jorge Martín vil misse MotoGP Thai GP efter at have pådraget sig en skade tidligere på ugen og gennemgået en operation i går. Dette markerer et historisk øjeblik, da han bliver den første regerende mester til at misse en sæsonåbner i næsten et halvt århundrede.

Sidste gang dette skete var i 1979, da Kenny Roberts, den forsvarende 500cc mester, blev tvunget til at springe åbningsløbet i Venezuela over på grund af skader pådraget under træning. På trods af at have misset det første løb, lykkedes det Roberts at vinde mesterskabet det år.

🗣️ "Selvfølgelig var omstændighederne meget forskellige – det var ikke kun en anden tid i Verdensmesterskabet, men Roberts havde også stabiliteten i at fortsætte med det samme hold og motorcykel. Martín, derimod, tilpasser sig Aprilia efter at være skiftet fra Prima Pramac og Ducati."

Før Martín og Roberts havde kun én anden regerende mester nogensinde misset en sæsonåbner: Geoff Duke i 1956, som sad over de første tre runder.

Seneste

Se alle

Marc Secures Ducati seat to 2028

Læs mere

Bagnia signs with Aprilia

Læs mere

Acosta signs with Ducati

Læs mere

The test of next generation MotoGp bikes.

Testen af næste generation MotoGP-motorcykler.

📸 Første kig på 850cc MotoGP-prototyperne i Misano! 👀🔥 Aprilia, Honda, KTM og Yamaha var alle på banen for at teste deres fremtidige 2027-maskiner, mens udviklingen af MotoGP's nye æra fortsætter. Også set på banen:🏍️ 🇮🇹 Max Biaggi kører Aprilia...

Læs mere