Husqvarna debuterede i Moto3 i 2014 og deltog i 2015, før de forsvandt. De dukkede op igen i 2020 og har været til stede lige siden. Det vil dog ændre sig i 2025.

Husqvarna vil trække sig ud ved slutningen af 2024-sæsonen, hvilket betyder, at deres mærkning vil blive fjernet fra Moto2- og Moto3-maskiner.

Dette er en del af større ændringer foretaget af ejeren, Pierer Mobility Group, som også vil fjerne GasGas-mærkningen fra MotoGP-maskiner efter 2024-sæsonen.

Mens GasGas-mærkningen vil forblive i Moto3, vil Husqvarna blive helt trukket ud af alle landevejsræsprogrammer under Pierer Mobility Group.

For det nuværende Intact GP-hold betyder det, at de fremover skal leje KTM'er og sikre individuelle sponsorater.

Seneste

Se alle

Marc Secures Ducati seat to 2028

Læs mere

Bagnia signs with Aprilia

Læs mere

Acosta signs with Ducati

Læs mere

The test of next generation MotoGp bikes.

Testen af næste generation MotoGP-motorcykler.

📸 Første kig på 850cc MotoGP-prototyperne i Misano! 👀🔥 Aprilia, Honda, KTM og Yamaha var alle på banen for at teste deres fremtidige 2027-maskiner, mens udviklingen af MotoGP's nye æra fortsætter. Også set på banen:🏍️ 🇮🇹 Max Biaggi kører Aprilia...

Læs mere