KTM har bekræftet en stærk og fortsat MotoGP-tilstedeværelse efter en fornyet flerårig aftale med Tech3, der sikrer fire fabriks RC16-maskiner på 2026-startlisten. 🔥🏁

Siden 2019 har partnerskabet mellem KTM og Tech3 været en vigtig del af fabrikkens MotoGP-projekt, med sejre, podieplaceringer og kontinuerlig teknisk og kørerudvikling i den øverste klasse.

Med Tech3, der går ind i en ny ejerperiode for 2026, forbliver de centrale mål uændrede — præstation, synlighed og maksimal konkurrenceevne i MotoGP, fuldt understøttet af KTMs fabrik i Østrig og KTM Motorsport-programmet. 🇦🇹

Tech3 CEO Guenther Steiner fremhævede styrken i det eksisterende samarbejde og pegede på det solide fundament, der allerede er opbygget mellem begge parter, og den fordel det giver i en ny reguleringsperiode, som muliggør hurtigere tilpasning og fortsat konkurrenceevne.

KTM Motorsportsdirektør Pit Beirer bød det fornyede samarbejde velkommen og bemærkede, at begge parter er enige om ambition og strategi, samtidig med at han takkede Tech3 for deres vedvarende engagement og passion. Han understregede KTMs langsigtede vision om at fortsætte fremad og konkurrere på allerhøjeste niveau ind i 2027 og fremover. 💪

Et partnerskab bygget på kontinuitet, tillid og fælles ambition — med KTM klart fokuseret på at forblive i front i MotoGP. 🔥

#MotoGP #KTM #Tech3 #RC16 #MotoGPNyheder #KlarTilRace | Tech3 Racing | KTM Factory Racing | KTM Sydafrika

Seneste

Se alle

Marc Secures Ducati seat to 2028

Læs mere

Bagnia signs with Aprilia

Læs mere

Acosta signs with Ducati

Læs mere

The test of next generation MotoGp bikes.

Testen af næste generation MotoGP-motorcykler.

📸 Første kig på 850cc MotoGP-prototyperne i Misano! 👀🔥 Aprilia, Honda, KTM og Yamaha var alle på banen for at teste deres fremtidige 2027-maskiner, mens udviklingen af MotoGP's nye æra fortsætter. Også set på banen:🏍️ 🇮🇹 Max Biaggi kører Aprilia...

Læs mere