Franco Morbidelli har underskrevet en aftale med Ducati, som betyder, at den romerske kører tilslutter sig Pramac Racing Team for 2024-sæsonen sammen med Jorge Martin, begge på Desmosedici GP24
Viceverdensmester i MotoGP i 2020, Moto2 verdensmester i 2017 og europamester i Superstock 600 i 2013, vil Franco Morbidelli bringe det italienske flag tilbage til Pramac Racing-holdets garage tre sæsoner efter Pecco Bagnaia.
Gino Borsoi - Prima Pramac Racing Team Manager:
"Det er en ære at få muligheden for at arbejde med en mester som Franco. Jeg har stor tillid til ham og hans talent. Jeg er sikker på, at han vil føle sig meget godt tilpas i vores hold, og sammen vil vi opnå gode resultater."
Luigi Dall’Igna - General Manager for Ducati Corse:
"Det er en fornøjelse for os at byde Franco Morbidelli velkommen til vores fabriksstøttede Pramac Racing-hold for den kommende sæson, hvor han kører en officiel Desmosedici GP. Franco er en kører med stort talent og erfaring, og ved flere lejligheder har han vist sin styrke og fart. Det er ikke tilfældigt, at han i 2020 blev MotoGP viceverdensmester med tre Grand Prix-sejre. Vi er overbeviste om, at han sammen med Pramac Racing-holdet og takket være vores støtte vil kunne vise sit fulde potentiale. Vi ser frem til at tage hul på dette nye spændende eventyr sammen."






Del:
Bezzecchi og Marini fortsætter hos VR46 MotoGP-holdet i 2024
Takaaki Nakagami forbliver hos LCR Honda