Efter kun én runde af 2023 MotoGP-mesterskabet har vi allerede haft den mest strabadserende weekend for kørere i meget lang tid, hvor kun 18 af de 22 racerkørere, der startede sidste weekend i Portimao, tager den dobbelte tur til Argentinas Termas de Rio Hondo Circuit i den kommende uge – en bemærkelsesværdig 18% reduktion efter kun en enkelt runde af mesterskabet.

Af de fire kørere, der er ude, er Tech3 Gas Gas-køreren Pol Espargaro klart den mest hårdt ramte. Han ramte en mur under FP2 og er efterladt med flere brækkede ryghvirvler og en brækket kæbe – skader, som ifølge de første rapporter ser ud til at udelukke spanieren ikke bare i uger, men i måneder.

Så er der den nye fabriks-Ducati-kører og forud-sæsonens mesterskabskandidat Enea Bastianini, hvis titelambitioner måske allerede er væk efter kontakt med Luca Marini under lørdagens sprintløb, som resulterede i, at han styrtede hårdt og brækkede et kraveben. Han vil misse Argentina, men Ducati meddelte tirsdag, at han ikke vil få brug for operation og sigter mod at vende tilbage til runde tre på Circuit of the Americas – hvor han selvfølgelig tog en forbløffende sejr i 2022.

Marc Marquez og Miguel Oliveira er de to tilbageværende, begge skadet i Marquez’ alt for aggressive angreb på Oliveira og Jorge Martin under søndagens hovedløb. Marquez har allerede fået foretaget en operation, hvor to skruer er sat i hans tommelfinger, mens Oliveira, som slap uden brækkede knogler, pådrog sig omfattende ledbåndsskader, der kan tage endnu længere tid at hele.

Udover de fire, der ikke starter i den kommende weekend, kører Martin med en brækket tå efter Marquez-episoden, mens Raul Fernandez vil søge lægehjælp efter Termas for følelsesløshed i armen efter sit eget styrt under søndagens løb.

 

Seneste

Se alle

Marc Secures Ducati seat to 2028

Læs mere

Bagnia signs with Aprilia

Læs mere

Acosta signs with Ducati

Læs mere

The test of next generation MotoGp bikes.

Testen af næste generation MotoGP-motorcykler.

📸 Første kig på 850cc MotoGP-prototyperne i Misano! 👀🔥 Aprilia, Honda, KTM og Yamaha var alle på banen for at teste deres fremtidige 2027-maskiner, mens udviklingen af MotoGP's nye æra fortsætter. Også set på banen:🏍️ 🇮🇹 Max Biaggi kører Aprilia...

Læs mere