"Dorna og producenter er i samtaler om aerodynamik."
"Aerodynamik har været en fast del af MotoGP siden 2018. Der er mange klager over aerodynamikken i 2022, fra kørere, hold og tilsyneladende også sponsorer."
"Dorna CEO Carmelo Ezpeleta deltog i en rundbordsdiskussion under Marca Sport Weekend. Ezpeleta fortalte, at der er igangværende samtaler med producenter og Dorna om ændringen af aerodynamikken i fremtiden."
"Nu har vi stabilitet med hensyn til reglerne fra 2022 til 2026. Teoretisk set vil der ikke blive foretaget ændringer, medmindre det er af sikkerhedsmæssige årsager eller fordi alle parter er enige. Vi sigter mod at reducere ydeevnen fra 2027, og 60% bæredygtig benzin vil blive brugt i 2024."
"Vi forsøger at tale med holdene om \"the wing\"-problemet. Det er svært at øge overhalinger. Vi har aldrig haft dette problem før. Der er forskellige faktorer. Sikkerheden og den økonomiske bæredygtighed i mesterskabet. Hvor mange hold var der, som så forsvandt? Nu kan private hold køre bæredygtigt."

Seneste

Se alle

Marc Secures Ducati seat to 2028

Læs mere

Bagnia signs with Aprilia

Læs mere

Acosta signs with Ducati

Læs mere

The test of next generation MotoGp bikes.

Testen af næste generation MotoGP-motorcykler.

📸 Første kig på 850cc MotoGP-prototyperne i Misano! 👀🔥 Aprilia, Honda, KTM og Yamaha var alle på banen for at teste deres fremtidige 2027-maskiner, mens udviklingen af MotoGP's nye æra fortsætter. Også set på banen:🏍️ 🇮🇹 Max Biaggi kører Aprilia...

Læs mere