MotoGP-sesongen 2025 nærmer seg raskt, og Yamaha skal avduke sine to lag 31. januar 2025 i Kuala Lumpur, Malaysia. Dette vil være et betydningsfullt øyeblikk for den japanske produsenten når de viser frem sine endringer for den kommende sesongen.
For første gang vil Monster Energy Yamaha bli ledsaget av sitt satellittlag, Prima Pramac Yamaha, i en felles presentasjon. Riders Miguel Oliveira og Jack Miller vil debutere på YZR-M1 for Pramac, noe som markerer et nytt kapittel for både laget og Yamaha.
I tillegg vil Paolo Pavesio overta som ny Sportsdirektør, og erstatte Lin Jarvis, noe som signaliserer et skifte i Yamahas ledelse for 2025.
Lanseringsarrangementet vil også introdusere Pramac Yamaha Moto2-laget, som inkluderer Riders Izan Guevara og Tony Arbolino. Tidspunktet for presentasjonen er strategisk, da det sammenfaller med den offisielle Sepang shakedown (31. januar - 2. februar), etterfulgt av hovedtestøktene fra 5. til 7. februar, noe som gir fans og lag et innblikk i utviklingen for den kommende sesongen.
Denne avdukingen markerer en spennende start på et år med endringer for Yamaha og MotoGP-verdenen. #MotoGP #Yamaha
#motogp #motogp2025 #MiguelOliveira #JackMiller #YZRM1 #PramacYamaha #SepangShakedown #Moto2 #motorcycle #MotoGPLaunch

- av Ki Cedergren
Yamaha først ute med å avsløre fargene for 2025!
- av Ki Cedergren





Del:
Trackhouse MotoGP-laget kunngjør en ny sponsor.
🆕 ÅRET betyr at #MotoGP-lagspresentasjoner nærmer seg! 😎