Jorge Martín vil gå glipp av MotoGP Thai GP etter å ha pådratt seg en skade tidligere denne uken og gjennomgått operasjon i går. Dette markerer et historisk øyeblikk, da han blir den første regjerende mesteren som går glipp av en sesongåpning på nesten et halvt århundre.

Forrige gang dette skjedde var i 1979, da Kenny Roberts, den forsvarende 500cc-mesteren, ble tvunget til å hoppe over åpningsløpet i Venezuela på grunn av skader pådratt under trening. Til tross for at han gikk glipp av det første løpet, klarte Roberts likevel å vinne mesterskapet det året.

🗣️ "Selvfølgelig var omstendighetene veldig forskjellige – det var ikke bare en annen tid i verdensmesterskapet, men Roberts hadde også stabiliteten i å fortsette med samme lag og motorsykkel. Martín, derimot, tilpasser seg Aprilia etter å ha flyttet fra Prima Pramac og Ducati."

Før Martín og Roberts hadde bare én annen regjerende mester noen gang gått glipp av en sesongåpning: Geoff Duke i 1956, som sto over de første tre rundene.

Nyeste

Se alle

Marc Secures Ducati seat to 2028

Les mer

Bagnia signs with Aprilia

Les mer

Acosta signs with Ducati

Les mer

The test of next generation MotoGp bikes.

Testen av neste generasjons MotoGP-sykler.

📸 Første titt på 850cc MotoGP-prototypene på Misano! 👀🔥 Aprilia, Honda, KTM og Yamaha var alle på banen og testet sine fremtidige 2027-maskiner mens utviklingen for MotoGPs nye æra fortsetter. Også observert på banen:🏍️ 🇮🇹 Max Biaggi kjører Aprilia RSV4🏍️...

Les mer