Etter måneder med spekulasjoner er nå fremtiden til MotoGP™-verdensmesteren klar. Fabio Quartararo vil bli værende hos Monster Energy Yamaha-laget i ytterligere to år etter å ha signert en ny kontrakt som varer til slutten av 2024. Franskmannen ble ryktet å være i samtaler med andre MotoGP™-produsenter, men han har forpliktet sin fremtid til Iwata-fabrikken ved å inngå en ny toårig avtale.

Quartararo har vist stor dyktighet, kameratskap og jevnhet så langt i sine to år med Yamaha Factory Racing Team i MotoGP™-verdensmesterskapet. Det vellykkede samarbeidet førte til hans første MotoGP™-verdensmestertittel i fjor, i hans aller første sesong med fabrikkteamet. Han leder for øyeblikket også 2022-tabellen med 8 poeng.

Nyeste

Se alle

Marc Secures Ducati seat to 2028

Les mer

Bagnia signs with Aprilia

Les mer

Acosta signs with Ducati

Les mer

The test of next generation MotoGp bikes.

Testen av neste generasjons MotoGP-sykler.

📸 Første titt på 850cc MotoGP-prototypene på Misano! 👀🔥 Aprilia, Honda, KTM og Yamaha var alle på banen og testet sine fremtidige 2027-maskiner mens utviklingen for MotoGPs nye æra fortsetter. Også observert på banen:🏍️ 🇮🇹 Max Biaggi kjører Aprilia RSV4🏍️...

Les mer