MotoGP-paddocken er i kaos når Jorge Martín slipper en bombe — han er klar til å forlate Aprilia ved slutten av 2025. Med hvisking om en utgangsklausul i kontrakten hans og hans usikre tilbakekomst fra skade fortsatt fersk, setter den regjerende verdensmesterens potensielle avgang i gang en Rider-markeds dominoeffekt mot 2026.
🗣️ «Med en Rider som Martín, er unnskyldningene over,» sa Aprilia-sjef Massimo Rivola, som nå står overfor en kritisk avgjørelse for neste sesongs lagoppstilling.
Martíns leir har bekreftet at han vil utforske fabrikkteam-alternativer, og toppkandidater sirkler allerede rundt:
Honda HRC – Ryktet som favoritt. Kan slå seg sammen med vennen Aleix Espargaró, som også kan dra dit etter Aprilia.
Pramac Racing – Nå med Yamaha, men kjent terreng for Martín.
VR46 – En fristende gjenforening med Ducati-maskineri under Pertamina Enduro-banneret.
LCR Honda Castrol – Potensiell fabrikkspesifikk kjøring med mindre press.
Navn som Pedro Acosta, Toprak Razgatlioglu, Luca Marini, Johann Zarco og Jack Miller svirrer også rundt i rutenettets omrokkering, med mange som kjemper om enhver ledig fabrikkplass — enten hos Aprilia eller andre steder.
Hvis Martín drar, åpnes Aprilias #1-plass ved siden av Marco Bezzecchi, noe som skaper en annen høyt innsats ledig plass og holder paddockens ryktefabrikk i full gang.
Bilde : Brake.GP
#JorgeMartin #MotoGP2025 #RiderMarket #Aprilia #HondaHRC #PramacYamaha #AleixEspargaro






Del:
SBK verdensmester blir med i MotoGP 2026
TOPRAK TIL MOTOGP