Husqvarna debuterte i Moto3 i 2014 og deltok i 2015 før de forsvant. De dukket opp igjen i 2020 og har vært til stede siden den gang. Dette vil imidlertid endre seg i 2025.

Husqvarna vil trekke seg ut ved slutten av 2024-sesongen, noe som betyr at deres merkevare vil bli fjernet fra Moto2- og Moto3-maskiner.

Dette er en del av større endringer fra eieren, Pierer Mobility Group, som også vil fjerne GasGas-merkevaren fra MotoGP-maskiner etter 2024-sesongen.

Mens GasGas-merkevaren vil forbli i Moto3, vil Husqvarna bli helt trukket ut av alle landeveisracingprogrammer under Pierer Mobility Group.

For det nåværende Intact GP-laget betyr dette at de må leie KTM-er og sikre individuelle sponsoravtaler fremover.

Nyeste

Se alle

Marc Secures Ducati seat to 2028

Les mer

Bagnia signs with Aprilia

Les mer

Acosta signs with Ducati

Les mer

The test of next generation MotoGp bikes.

Testen av neste generasjons MotoGP-sykler.

📸 Første titt på 850cc MotoGP-prototypene på Misano! 👀🔥 Aprilia, Honda, KTM og Yamaha var alle på banen og testet sine fremtidige 2027-maskiner mens utviklingen for MotoGPs nye æra fortsetter. Også observert på banen:🏍️ 🇮🇹 Max Biaggi kjører Aprilia RSV4🏍️...

Les mer