En av de store usikkerhetene i MotoGP-laget for 2025 kan snart bli avklart. Prima Pramac Racing har angivelig bestemt seg for hvilken produsent de vil samarbeide med, og har valgt å bytte til Yamaha.
Denne informasjonen kommer fra Sky Sport Italia, en ledende TV-kanal i toppklassen. Det ser ut til at prosjektet og betingelsene som tilbys av produsenten fra Iwata har overbevist Paolo Campinotis lag om å forlate Ducati etter to tiår med samarbeid.
Beslutningen skal angivelig allerede være tatt, med kun den offisielle kunngjøringen som gjenstår. Pramacs fremtid vil få betydelige konsekvenser for Rider-markedet, ettersom det vil være to færre Ducati motorsykler og to flere Yamaha motorsykler på startgriden. Franco Morbidelli, den nåværende Pramac-Rideren, kan måtte se etter et annet lag selv om han har tillit hos sitt nåværende lag, gitt de mange vanskelighetene han møtte med YZR-M1 mellom 2021 og 2023.
På den annen side vil Fermín Aldeguer bare ha fire mulige seter (Gresini eller VR46) å sikte mot, med forventninger om at Morbidelli kan bli med VR46. I tillegg gjenstår det å se hvilket lag Ducati vil levere den nyeste versjonen av motorsykkelen til – Gresini eller VR46, eller muligens ett til hver, med tanke på at det for øyeblikket kun er Pramac som mottar Desmosedici GP24.
Hvis dette bekreftes, vil Yamaha få tilbake et satellittlag etter to sesonger med kun sine to fabrikkmotorsykler. Det ser ut til at Álex Rins vil fortsette som Fabio Quartararos lagkamerat. Med to flere YZR-M1 motorsykler på startgriden kan utviklingen av en av de nåværende mindre konkurransedyktige motorsyklene akselerere betydelig, også med fordel av de omfattende lettelsene som er på plass.
Kilde: Motorcycle Sports
#motogp #dutchgp #pramac #ducati #yamaha #motogp2024
#fyp #motogpnews @sorotan Semua Orang
Del:
Eier Lewis Hamilton MotoGP-laget?
Aleixs nye jobb 2025