"Dorna og produsenter i samtaler om aerodynamikk."
"Aerodynamikk har vært en fast del av MotoGP siden 2018. Det er mange klager på aerodynamikken i 2022, fra Riders, lag og tilsynelatende også sponsorer."
"Dorna-sjef Carmelo Ezpeleta deltok i et rundebord under Marca Sport Weekend. Ezpeleta fortalte at det pågår samtaler med produsenter og Dorna om endringer i aerodynamikken i fremtiden."
"Nå har vi stabilitet når det gjelder regelverket fra 2022 til 2026. Teoretisk sett vil det ikke gjøres endringer med mindre det er av sikkerhetsgrunner eller fordi alle parter er enige. Vi sikter på å redusere ytelsen fra 2027, og 60 % bærekraftig bensin vil bli brukt i 2024."
"Vi jobber for å snakke med lagene om «the wing»-problemet. Det er vanskelig å øke forbikjøringer. Vi har aldri hatt dette problemet før. Det er flere faktorer. Sikkerheten og den økonomiske bærekraften i mesterskapet. Hvor mange lag var det som forsvant? Nå kan private lag konkurrere bærekraftig."

Nyeste

Se alle

Marc Secures Ducati seat to 2028

Les mer

Bagnia signs with Aprilia

Les mer

Acosta signs with Ducati

Les mer

The test of next generation MotoGp bikes.

Testen av neste generasjons MotoGP-sykler.

📸 Første titt på 850cc MotoGP-prototypene på Misano! 👀🔥 Aprilia, Honda, KTM og Yamaha var alle på banen og testet sine fremtidige 2027-maskiner mens utviklingen for MotoGPs nye æra fortsetter. Også observert på banen:🏍️ 🇮🇹 Max Biaggi kjører Aprilia RSV4🏍️...

Les mer